sábado, 30 de noviembre de 2019

FACER QUE LER SEXA FÁCIL


O acceso á información escrita debe de ser doado para calquer persoa, sen demasiados estorbos. Eliminar estas dificultades na escrita constitúen algunhas das adaptacións metodolóxicas, que a nosa lexislación recolle como medidas de reforzo educativo.

A QUEN BENEFICIAMOS?
  • Alumnado con discapacidade intelectual
  • Alumnado con deficiencia visual
  • Inmigrantes que non falen o noso idioma
  • Alumnado con dislexia
  • Alumnado con trastorno por déficit de atención e hiperactividad

COMO FACEMOS PARA QUE UN TEXTO SEXA DE LECTURA FÁCIL?

  • Escribir frases curtas, cunha sóa idea principal e cunha estructura ordenada ( S + V + C )
  • Evitar as dobles negativas
  • Utilizar preferiblemente a voz activa en vez da pasiva. Dificulta a comprensión e  a localización do executor da acción
  • Non abusar do condicional. 
  • Evitar conceptos abstractos, linguaxe figurada.
  • Preferiblemente, deberase reiterar o suxeto e non omitilo ou sustituilo por pronomes.
  • Cando se introduce novo vocabulario debe de apoiarse con imaxes ou definilo a modo de glosario na mesma páxina.
  • Evitar abreviaturas e siglas.
  • Evitar tecnicismos ou palabras doutras linguas.


QUE FORMATO DEBEMOS DE UTILIZAR ?

  • As marxes e interliñados deben de ser xenerosos.
  • Non se debe de usar a sangría no texto
  • Non se debe de poñer moito texto nunha mesma páxina.
  • Párrafos breves encabezados con subtítulos con non máis de 8 liñas
  • É preferible utilizar minúsculas posto que as maiúsculas en bloque son máis difíciles de ler.
  • O tamaño de letra debe de ser grande un 14 ou como mínimo 12
  • Non usar máis de dous tipos de letras: recoméndanse letras sin serifa ( que non teñen  adornos). As máis aconselladas son: Arial, Tahoma, Calibri e Verdana.
  • Non se deben de utilizar letras sombredas, nin con relevo.
  • Evitar a cursiva. É máis difícil de ler.
  • Uso moderado de negritas e subliñado.
  • Se os caracteres son blancos o fondo debe de ser oscuro, e se o fondo é branco o color do texto debe de ser oscuro.




  • O texto ten que estar xustificado á esquerda. Deste xeito axuda á vista no paso dunha liña a seguinte.

  • Nos listados é mellor utilizar viñetas, en vez de números.
  • Se é posible non cortar as oracións ao final dunha páxina.
  • Non superpoñer texto sobre imáxes.
COMO DEBEN DE SER OS SIGNOS DE PUNTUACIÓN?

  • Utilizar os signos de puntuación máis frecuentes: o punto (.) e a coma (,)
  • Os paréntesis non deben de utilizarse para incisos e aclaracións. É preferible resaltar a palabra en negrita ou subliñada e explicala na marxe, a modo de glosario.
COMO DEBEN DE SER OS NÚMEROS ?

  • Debemos de escribir "5" e non "cinco"
  • Evitar o números romanos
  • Coas datas debemos de utilizar o formato completo: "28 de febrero de 2012" mellor que 28/2/12
  • As porcentaxes deberán de evitarse e procurar ofrecer a información doutra maneira: en vez de 20% ,1 de cada 5
  • Os números de teléfono separados: 623 76 89 42
  • Os números grandes son máis complicados para entender. Ex: podemos utilizar " maís de 3000" en vez do número 3825
IMAXES
  • Non se debe de utilizar unha imaxe como fondo dun texto
  • Se se utilizan imaxes + texto, é recomendable colocalas a un lado mellor que intercaladas.
  • Se se utilizan debuxos, esquemas, débense facer con trazos sinxelos e grosos pero con poucos detalles.
ASPECTOS A TER EN CONTA NAS PRESENTACIÓNS

  • Regla do 6: 
    • Non máis de 6 palabras por liña
    • Non máis de 6 liñas de texto
    • Non máis de 6 elementos nun gráfico
  • Letra, espacios e títulos
    • Tamaño: 28 puntos
    • Non máis de 30 caracteres por liña
    • Interliñado 1,5 ou 2 veces máis grande que o que separa as palabras
    • Usar maiúsculas con coidado xa que son difíciles de ler
    • Os títulos non deben de levar máis de 5 palabras
  • Gráficos sinxelos e con datos claros. Non máis dun gráfico por diapositiva



  • Cores
    • Non máis de 3 colores por diapositiva
    • Mellor fondo oscuro e texto claro que fondo claro e texto oscuro
    • A cor vermella provoca moita saturación. Debe de evitarse.
  • Transicións
    • Utilizar as transicións que son de desvanecer, disolver e aparecer porque manteñen mellor a atención
    • Evitar ruídos, clicks, disparos salvo en momentos concretos para chamar a atención
    • Evitar transicións longas, aparicións letra a letra
    • Evitar tamén os xiros e voltas porque fatigan e descentran.
Ligazóns para ampliar información:


No hay comentarios:

Publicar un comentario